casa de poezie

centrul de actiune poetica

ATELIER de creatie poetica – poemul esti tu

Posted by razvan pe martie 29, 2008

casa de poezie 

Casa de poezie este un demers care isi propune sa concentreze atentia asupra textului si a demersului poetic si mai putin asupra „vedetelor” poetice (nume, directii, grupuri literare).

Atelierul de creatie poetica centralizeaza optiuni individuale in ceea ce priveste poezia si le supune dezbaterii pentru a contura o imagine relevanta privind poezia de astazi. 

Poezia poate sa fie multe lucruri dar aproape nici unul dintre intelesurile pe care le putem inchipui nu are sens in absenta unei priviri de sinteza. Acest atelier isi propune sa confrunte diferite opinii si tendinte ce privesc constituirea poeziei ca text ce functioneaza in virtutea unui anumit context. Acest context este arta poetica.   

Fii creativ cu poezia ta. Participa la atelierul Casei de poezie. scopul 

      stabilirea unor repere pentru situarea textului poetic 

      dezvoltarea abilitatilor de exprimare poetica 

      definirea elementelor relevante pentru un text poetic  

      stabilirea unor repere la nivelul comunicarii poetice 

      conturarea unor elemente pentru o etica poetica 

      sondarea unor prime elemente privind travaliul creator contemporan  

desfasurarea atelierului  

– Timp de sapte saptamani se anunta teme de o saptamana privind diferite aspecte legate de poezie, de la identificarea unor materiale si ale punctelor accesate de obicei atunci cand se demareaza procesul de creatie poetica, pana la prezentarea, performarea textului poetic. 

1. imaginatie/vis/text si poezie se da/ia/face/ un text- perioada 31 martie-5 aprilie  

2 – gestionarea unui fapt poetic (I)/formula poetica/ reguli si transgresiuni- perioada 7- 12 aprilie 

3 – gestionarea unui fapt poetic (II) organizarea/ dezorganizare polemica/ perioada 14- 19 aprilie 

4 – revizuirea critica/ cu cine concurezi? perioada 21-26 aprilie  

5 – stabilirea prioritatilor poeticeperioada 28 aprilie – 3 mai  

6 – interpretarea – publicarea – comunicarea textului perioada 5- 10 mai  

7 –  poezia ca spectacol si ocultarea travaliului creator perioada 12-17 mai / 15/22 mai prezentare publica/

27 mai petrecere final   

– in cadrul fiecarei etape, participantii pot propune poeti care sa fie invitati sa discute online fiecare stadiu al proiectului. 

– la finalul fiecarei etape, cele mai bune formulari si cele mai reusite creatii sunt publicate intr-un newsletter saptamanal de poezie care este trimis unui numar de 300 de cititori.

– la sfarsitul atelierului invitatii la proiect si participantii vor lua parte la elaborarea unei publicatii dedicate acestui demers.  

Participarea la atelier  Participarea la atelier este platita cu cate un poem pe saptamana. In saptamana I, participantii vor plati cu un poem de un vers, saptamana II, poemul va avea doua versuri si „pretul” creste pana la saptamana 7 cand se va cere un poem de 7 versuri. Inscrierea la atelier se face exclusiv online.

Anuntat 29 martie 

Prima intalnire virtuala a atelierului va fi lansata luni, 31 martie si va dura 6 zile.

Intalnirea 1- Atelier de creatie poeticaimaginatie/vis/text si poezie se da/ia/face/ un text. e poezie? cum ar fi daca ar fi?
31 martie-5 aprilie

Argument

„Poetul si istoricul sunt diferiti nu prin faptul ca scriu in versuri si in proza. Operele lui Herodot pot sa fie puse in versuri si tot ar ramane o specie a istoriei chiar daca ar avea metrica. Adevarata distinctie consta in aceea ca una descrie ceea ce s-a intamplat, cealalta – ceea ce s-ar putea intampla. De aceea poezia este mai apropiata de filosofie si mai inalta decat istoria: poezia incearca sa exprime universalul, istoria- particularul.” (sectiunea I, partea IX). Prima sectiune din Poetica lui Aristotel face o distinctie importanta intre ceea ce este si ceea ce nu este poezie. In mod neasteptat, poate, filosoful care aborda o poezie cu reguli prozodice clare reuseste sa formuleze specificul poeziei prin comparatie cu istoria.

Am ales acest citat, din teoria care a ramas una din referintel de baza ale poeticii pana astazi tocmai pentru ca reuseste sa stabileasca o distinctie importanta intre poezie si orice alt domeniu al expresiei verbale.

Probabil cea mai generala definitie a poeziei este aceea de arta verbala. Pe de o parte, mijloacele specifice poeziei tin de punerea in valoare a valentelor expresive ale limbajului verbal (ritm, armonie, sugestie, modalitati de organizare), pe de alta este sesizabila accentuarea estetica a demersului poetic, fie ca este vorba despre valorizarea unui element non-verbal (idee, senzatie, eveniment, obiect) ori pur si simplu de intensitatea unei trairi. Aceste dimensiuni ale poeziei au impus jocul continuu intre rigoare si libertate expresiva. In mod ironic, mijloacele poeziei (versificatia, metrica, formele fixe) pe cat de certe ca element definitoriu intr-un moment sau altul nu au functionat decat la nivelul unor perioade de timp clar delimitate. Din acest punct de vedere, poemele semnate de Pindar au foarte putin in comun cu un sonet de Shakespeare ori cu un haiku japonez.

Aici este arta dumneavoastra

Orice arta foloseste un material concret. Fie ca este vorba despre un material sonor (muzica) ori despre unul concret (sculptura, pictura, etc.) acesta nu ajunge sa se identifice cu domeniul artistic pentru care functioneaza doar ca materie prima. Abia felul specific in care acest material este utilizat si pus in valoare vine sa adauge respectivului material dimensiunea unei arte.

De asemenea, statutul poeziei este definit prin amplificarea puterii de expresie pe care limbajul o capata in urma travaliului creator.

Pana cand vom reformula regulile dupa care este acordat determinantul „poetic” unui lucru sau altuia, imaginatia (fie ca este vorba despre exercitiul diurn al reveriei ori despre fantasmele unui vis) este obligata sa compenseze largirea conceptului pana la generalitatile plate, cu momentele de pregnata (afectiva, senzoriala din punct de vedere al limbajului).

Exercitiul 1

Va propun un prim exercitiu simplu pentru aceasta prima saptamana. Exercitiul are doua faze:

a) Sa decupam cate un enunt, de preferat dintr-un text care nu are nici o legatura cu poezia.

b) identificam elementele care definesc acest enunt ca poezie in loc sa il blochize intr-un domeniu ca istoria (adevarul este ca Aristotel avea propriile lui polite de platit istoriografiei si istoriografiei) ori marketingul etc.

Dar pana la discutia privind gestionarea faptului poetic, vom face aceasta alegere tocmai pentru a formula cateva puncte de pornire privind materialul poetic preferat pentru fiecare dintre noi.

 

atelier de creatie poetica – poemul esti tu

intalnirea 2

 

 

De la senzatie pana la stare/ gestionarea unui fapt poetic (I)/formula poetica/ reguli si transgresiuni/ limbajul si limbajele poeziei 

 

 

In orice moment poti sa identifici o senzatie. Fie ca este o referinta termica, tactila, olfactiva, vizuala etc. aceasta senzatie poate fi decupata foarte usor.

In 1912, Ezra Pound se spune ca ar fi folosit pentru prima data termenul de imagism, dupa ce, cu un an inainte, vorbise despre „scoala uitata a imaginilor” pornind de la un grup de poeti grupati in jurul filosofului T.E. Hulme.

Declaratia lui Pound fonda imagismul ca o miscare ce, desi pornea de la modalitatile poetice propuse de simbolism (muzicalitate, etc), stabilea dimensiunea vizuala ca fundamentala pentru expresia poetica. Aceasta era pentru poetii de la inceputul secolului XX o reactie la abstractizarea limbajului poetic si o optiune pentru refacerea unei legaturi cu realitatea.

 Ceva mai tarziu, (dar nu foarte-1914), Pound descoperea ca imagismul nu este suficient si ca imaginea are nevoie de energie, „o lume de energii in actiune” si a invocat un alt curent poetic (vorticism).

Pastrand din aventura istoricista numai schema dezvoltarii teoretice si reluarii teoriei chiar impotriva formularii initiale, atelierul nostru incearca sa defineasca in aceasta etapa trecerea de la senzatie la stare la nivelul poemului si mijloacele pe care mizam fiecare dintre noi atunci cand incercam sa dezvoltam o senzatie intr-un complex poetic.

 

Ceea ce experienta noastra are in plus fata de experienta constructiva propusa de Pound este socul avangardei, prin care poemul insusi este pulverizat. De aceea, propunem o intalnire dedicata regulilor si incalcari acestor reguli pe care fiecare dintre noi si le asuma pentru a concepe poemul. de aceea propun urmatorul exercitiu:  

  

Exercitiul 2

a) de aceasta data lucram cu 2 versuri. (Cei care au intrat de la prima intalnire pot continua de la versul propus atunci)

b) precizati relatia dintre cele doua versuri pe care le propuneti. Va rog sa oferiti si un vers 2 alternativ, pe care nu l-ati folosi niciodata alaturi de primul.

 

7- 12 aprilie

14 răspunsuri to “ATELIER de creatie poetica – poemul esti tu”

  1. = .
    nica mădălina
    [31.Mar.08 13:54]
    completaţi profilul dvs. cu nume şi prenume, conform regulilor site-ului. astfel, textele dvs. vor putea căpăta vizibilitate. mulţumim.

    –––––––––––––––––––––––––––

    = cu multumiri, dar
    casa de poezie
    [31.Mar.08 15:08]
    din pacate acest proiect este exact impotriva numelui si prenumelui. nu este nici un secret, am trimis administratorilor un mail cu numele si prenumele. dar si cu motivul pentru care acest atelier este nesemnat.
    nu este nici o problema cu vizibilitatea, cine vrea sa participe afla de el 🙂
    va multumesc pentru sfat.

    –––––––––––––––––––––––––––

    = inscrisi si asteptarea versului
    casa de poezie
    [31.Mar.08 16:56]
    pana acum sunt inscrisi

    Alberto M. Popesco
    [29.Mar.08 20:25]
    contati si pe mine.
    Alberto M. Popesco, poet, prozator si publicist

    = si

    Bogdan Nicolae Groza

    asteptam si poemul dumneavoastra intr-un vers.

    –––––––––––––––––––––––––––

    = ???
    Bogdan Nicolae Groza
    [01.Apr.08 11:35]
    Cum adica „poemul meu intr-un vers? ori un vers ori un poem? Sau cum, mai precis :d

    –––––––––––––––––––––––––––

    = vers/poem vs vers
    casa de poezie
    [01.Apr.08 11:49]
    asta ramane la latitudinea dumneavoastra. daca poemul poate sa fie intr-un vers, atunci trimiteti poem. daca nu, doar un vers.

    –––––––––––––––––––––––––––

    = vers
    Bogdan Nicolae Groza
    [01.Apr.08 22:14]
    Ok, iata aci un vers dintr-o poema la care lucrez 🙂
    ” am crezut că am văzut viaţa „cu gura deschisă” şi că -i ştiu deja toţi colţii”

    Sper sa fie un inceput pentru o dezbatere pe versul dat 🙂
    Cu stima, BOgdan Groza

  2. Alberto M. Popesco said

    „în primul sfert de oră îţi trec prin faţa ochilor doar sinucigaşi neîndemânatici”

    o întrebare, de ce v-au fost şterse toate textele şi comentariile postate pe agonia?

  3. tupa said

    @ Alberto M Popescu: eu vad asa un vers in care ati mizat totul pe epitetul adaugat sinucigasilor si pe senzatia dinamica implicata de reveria limitata in timp. Dumneavoastra cum l-ati vazut?

  4. tupa said

    au mai intrat pe http://www.rocultura.ro/?p=54#comment-122

    ddm 03.04.08 2:22 am
    n-am inteles ce vrei :P, dar, in fine, de dragul jocului:
    evit cu vârful piciorului un gândac

    Sorin Staicu 04.04.08 12:04 pm
    Fraza din Elle. La intamplare.

    Asa cum L’air du Temps deseneaza cel mai bine atmosfera Parisului, tot asa Elbaz, Ghesquiere & Co. sunt nerabdatori sa lanseze o racheta, racheta couture, in care sa incapa toti indragostitii din lume.

    Sau un Headline publicitar. Sau doua. Sau trei. Sau…

    Jacobs – Puterea Alintaromei.
    Knorr – Delicios si hranitor.
    Nestea – Placeri racoritoare.
    Dorna – Incarca-te cu natura.
    Scotch Brite (rola de scame) – Pentru ca eleganta sta in detalii.
    Nivea Body – Simte ingrijirea.
    Nivea Hair Care – Arata bine. Se simte bine.
    Avon – Viitorul iti surade.
    Meli Melo – … vorbeste depre tine.
    Peter Murray – Stil si ceva mai mult.
    Louis Vuitton – Acasa nu e un loc, e un sentiment.
    Geta Voinea :)) – Sensuality means woman.

    Ce ziceti voi? E poezie pe aici?

    BTW, nu pricep ce vrei, Razvan. vrei un t3xt de un vers sau un “enunt” de pe undeva? Sau ce?

    ss

    Răzvan Ţupa 04.04.08 3:52 pm
    @ sorin: ideea e sa alegi unul singur. vers
    @ ddm. e bine si asa. mai ales ca e de drag

    cum e ultima zi din saptamana 1 putem sa le luam pe rand.

    al lui Bogdan Groza: am crezut că am văzut viaţa “cu gura deschisă” şi că -i ştiu deja toţi colţii
    e cel mai poetic de unde ma uit eu pentru ca a strans cele mai multe elemente expresive. doar ca pentru asta aglomereaza metafore 2+1 “vede viata” “viata cu gura” “viata cu… colti”. si ca de obicei cand se intampla asta sensurile raman foarte libere viata poate sa insemne multe lucruri iar coltii la fel.

    al lui ddm: evit cu vârful piciorului un gândac
    e cel mai smecher. dar isi da cumva peste degete. are un aer de banal asumat si face lucruri cu limbajul: un enunt care sugereaza o actiune prin spargerea logica a enuntului: evit un gandac cu varful piciorului. Si in final iti dai seama ca varful piciorului este foarte artificial in actiunea asta si ambiguu, inca si mai ambiguu decat la Bogdan: varful piciorului este varful pantofului? sau al piciorului? poate esti in casa.. si atunci cum eviti (=a nu atinge) cu ceva altceva? imi feresc varful piciorului? degetul mare? tu cum l-ai vazut drept poezie? l-ai citit in Crudu?

    sorin: cum spuneam mai sus problema era sa alegi unul. Eu as alege “Sau un Headline publicitar. Sau doua. Sau trei. Sau…”
    o asertiune a ta fara verb. care lasa sa se subinteleaga ca undeva in spatele lucrurilor pe care le enumeri sacadat (de la puncte se trage), exista “ceva” ce preferi enumerari. Dar poate mi se pare mie. Sau nu. Tu care crezi ca ar fi poem?

    Răzvan Ţupa 04.04.08 3:53 pm
    intrebarea e simpla de ce crede fiecare dintre noi ca este poetic enuntul pe care il alege pentru un vers?

  5. tupa said

    @ Alberto M. Popesco dintr-o neintelegere. eu am insistat ca atelierul sa nu fie semnat nici macar cu un pseudonim si se pare ca nu se poate.
    Alaltaieri am primit un mesaj din partea lui Radu care era dispus sa accepte un pseudonim indiferent doar sa fie semnatura. cei de la rocultura au venit cu solutia autorului anonim ceea ce mi s-a parut mai bine.

  6. romanianbodies said

    Sorin Staicu 04.04.08 4:20 pm
    am înţeles. mai greu, ce-i drept… data viitoare îţi răspund mai la obiect.

    Scotch Brite (rola de scame) – pentru ca eleganta sta in detalii. –> mi se pare cel mai ok. şi nu pentru că ar fi un slogan nemaipomenit sau fiindcă ar avea o valoare artistică deosebită, ci pentru că îmi place contrastul (semiotic?) între produsul promovat şi slogan. e vorba de o rolă de scame (produsă de o companie cunoscută mai ales pentru lavete şi bureţi de spălat vase) ce se vrea a fi asociată cu conceptul de eleganţă. şi cred că asta e suficient pentru a ridica asocierea asta de cuvinte la rang de vers… de fapt, mie îmi par poeme foarte multe titluri publicitare… primul slogan care m-a “dat pe spate” vreodată a fost: Stella Artois – I’d rather die of thirst than drink from the cup of mediocrity… acum mi se pare un pic kitchios…

    nevermind… vorbim la următoarea etapă a atelierului… asta a fost de încălzire.

    ss

    casadepoezie 04.04.08 6:41 pm
    @ sorin m-am prins dar o consideri poezie

    casadepoezie 04.04.08 7:18 pm
    e intrebare

    ddm 04.04.08 9:38 pm
    ei… doar am spus ca de dragul jocului, dar mai e ceva. si pentru ca eram curios ce-o sa spui.

    nu l-am luat din Crudu, are o alta istorioara. e, de fapt, ce-a mai ramas dintr-un vers dintr-o poezie care-a aratat din ce in ce mai altfel de fiecare data cand am recitit-o si intervenit. acum arata din nou un pic altfel. asadar nu pornesc cu sanse egale in acest exercitiu, pentru ca nu pornesc dintr-un enunt decupat, ci din mine. dar eu vad altfel acest exercitiu.

    Sorin Staicu 05.04.08 11:16 am
    nu. nu prea. (raspuns)

    Adrian Diniş 05.04.08 1:16 pm
    cel mai degrabă poezie ar fi racheta în care să încapă toţi îndrăgostiţii din lume, îmi aminteşte de graffitiul cu o racheta şi mesajul “love is in the air”; se apropie oarecum de “poezia pe pereţi” which is kind of great, atât ca underground cât şi ca poezie în realitatea imediată.

    casa de poezie 05.04.08 8:39 pm
    @ sorin. inteleg dar ideea e sa alegi un vers pe care il consideri poezie
    @adrian si versul?
    @ddm e bine si asa. doar sa spui, te rog si de ce e ala poezie pentru tine

    casa de poezie 05.04.08 11:11 pm
    @ddm: e ok. dar de ce zici ca o consideri poezie?
    @sorin: totusi cauta un vers sau un fragment pe care o consideri poezie
    @adrian: daca alegi si un vers si spui de ce il consideri poezie e super. si putem si noi sa trecem luni la intalnirea 2 din atelier

    sisi 06.04.08 8:22 am
    acum va citesc prima oara si am si eu un vers. se mai poate?-”tacerea este cel mai sgur mijloc de transport”.o sa particip si la exericitiul vostru cu decupajul, mai pe seara sper.

    ddm 07.04.08 8:45 am
    devine si mai aiurea . m-as putea pronunta de ce consider poezie versurile altora, dar de ce e poezie (nu versul ales de mine, ci) versul meu…?! pai as trece drept increzut sau mai stiu eu cum! si, uite, de fapt, nici nu vad cum un singur vers ar putea fi poezie, daca e un vers DINTR-O poezie, nu un VERS POEZIE. dar am inteles ca experimentul consta in a adauga pe parcurs alte sase versuri… abia dupa aceea ar fi, nu-i asa?, poezie. sper ca m-am scos, cel putin momentan

    ddm 07.04.08 10:52 am
    reintru in joc. iau un fragment de aici: http://66.102.9.104/search?q=cache:YbeQLTxvUFsJ:www.zoot.ro/Cumparaturi-la-Varna,196151.html+%22trec+repede+prin+fata%22&hl=ro&ct=clnk&cd=1&gl=ro
    “”Dupa ce treci de granita, traseul pana la tinta este destul de simplu. Cinci-zece catune aproape parasite, cu casute din chirpici daramate de vreme, iti trec repede prin fata ochilor. Soseaua este plina de gropi, dar, la o viteza rezonabila, scapi cu putine “zgaltaieli”. Prin sate, nici tipenie de om, este abia ora 7.00 si, dupa cum aflam mai tarziu, bulgarilor nu le place sa se trezeasca de dimineata””.

    Decupez:
    “”trec repede prin fata””

    Caut, tot pe net, ceva asemanator, ma opresc la
    “”se perinda prin fata ei””

    de aici:
    http://64.233.183.104/search?q=cache:CG2gBtQbl-0J:www.okazii.ro/catalog/3404517/electronice/sisteme-supraveghere/CAMERA-SUPR-FARA-FIR-RAZA-MARE-ACT-800m-200mW-InfraRed.html+%22se+perinda+prin+fata+ei%22&hl=ro&ct=clnk&cd=1&gl=ro
    “”· Noutatea acestui produs consta in faptul ca, desi exista modele asemanatoare pe piata romaneasca, modelul nostru are cea mai mare capacitate de emisie, rezultand de aici si cea mai mare raza de actiune, adica peste 800 m, foarte avantajos;

    · In plus, aceasta camera speciala poate filma si in intuneric absolut, bi-color prin infra-red;

    · Indiferent ca este zi sau noapte, lumina ori intuneric, aceasta camera va surprinde absolut tot ce se perinda prin fata ei””.

    Din combinatia celor doua notez “trec repede prin fata unuia si a altuia”, pe care il pot gasi probabil, de asemenea, undeva.
    Am astfel 3 variante:

    1. “”trec repede prin fata…””
    2. “”se perinda prin fata ei””
    3. “trec repede prin fata unuia si a altuia”

    renunt din start la a doua (continut poetic prea voit explicit, mai ales prin “perind”). ramane a treia varianta, “trec repede prin fata unuia si a altuia”, pentru ca dincolo de flexibilitatea de a lucra cu ea, imi permite (mai mult decat prima) sa intrezaresc si un potential poetic intrinsec. “prin fata…”, urmat de ei/lui/ta de ex., fixeaza, face zoom pe mine doar in acel foarte scurt interval temporal. “unuia si a altuia” poate sugera un proces, o multime de chestii se pot intampla cu mine (si “repede” (”trec repede”)!!), ma plimba mai mult printre semnificatii decat “prin fata…”, unde orizontul e ingust.

    Adrian Diniş 07.04.08 12:47 pm
    pentru mine poezia e aici reinventarea Dâmboviţei şi versul decupat e “fără jazz şi chiar fără izmene, în Dâmboviţa”. de ce? cel mai important pentru că dovedeşte că poezia e în jurul nostru şi nu zicem asta doar de florile mărului. apoi pentru că îmi permite să visez că Dâmboviţa ar putea fi fost/ ar putea să fie un fel de Sena, pentru că ştiu nebuni care au mai făcut baie în ea ( eu nu ştiu să înot, deci nu mă pun ), pentru că empatizez cu o Dâmboviţa ca în noaptea albă, cu lumini pe ea & e în cazul bucureştenilor o poezie tristă şi, nu în ultimul rând, pentru că şi eu o reinventez în poezie. deci, cred în asta p.s. din poezia contemporană cel mai frumos e “pescăruşul de dâmboviţa”

    casa de poezie 07.04.08 5:56 pm
    acum da, ne-am incalzit
    vine 2 imediat

  7. Alberto M. Popesco said

    am mizat pe adjectiv, mie imi da senzatia unui esec perpetuu, ca si succesul, dureaza doar 15 minute

    interesant, de ce nu reveniti pe agonia.ro cu un nume de buletin romanesc? casa de poezie pare un proiect interesant

  8. casa de poezie said

    va multumesc pentru felul in care participati, domnule Alberto M. Popescu. Va intereseaza si continuarea postata mai sus?

    Nu as vrea sa folosesc nici un nume pentru ca ideea mea este sa nu promovez in nici un caz un autor al atelierului sau un pseudonim.

  9. casa de poezie said

    12:41:37 PM sisi: precizati relatia dintre cele doua versuri pe care le propuneti. Va rog sa oferiti si un vers 2 alternativ, pe care nu l-ati folosi niciodata alaturi de primul.
    12:41:40 PM sisi: nu s-ntelege
    12:41:44 PM sisi: ori scriu 2 versuri
    12:41:49 PM sisi: ori una plus ala vechi
    12:41:50 PM sisi: ori
    12:41:55 PM sisi: fii mai clarotte
    12:45:16 PM sisi: deci scrii 2 versuri cu legatura sau nu fata d primul
    12:45:18 PM sisi: asa?
    12:46:29 PM sisi: sau scrii de fapt un alt vers pe care il alipesti la primul
    12:46:41 PM sisi: si k varianta un vers independent
    12:46:41 PM sisi: ?
    12:47:14 PM casa de poezie: cum vrei
    12:47:45 PM sisi: nu se intelege cat tre sa scriid e fapt
    12:47:48 PM sisi: 1 sau 2?
    12:48:33 PM casa de poezie: daca vrei 2 scrii 2 daca vrei 1 scrii in continuarea celui pe care l+ai spus data trecut
    12:48:43 PM sisi: oki
    12:48:46 PM casa de poezie: il reiei pe ala si continui cu inca unul
    12:49:01 PM sisi: Va rog sa oferiti si un vers 2 alternativ, pe care nu l-ati folosi niciodata alaturi de primul.
    12:49:06 PM sisi: plus unul alternativ
    12:49:17 PM casa de poezie: faci exercitziul
    12:49:20 PM casa de poezie: si pe urma
    12:49:42 PM casa de poezie: pentru versul 2 scrii o varianta pe care o consideri nepotrivita
    12:50:03 PM sisi: aaa

  10. georgechiriac said

    salut. nu stiu daca fac bine ceea ce fac, dar macar incerc, casa de poezie este rugata sa ma distruga, daca se poate 🙂

    „nelinistea asta imi lipeste
    un plasture de metal pe buze”

    alternativ:

    „nelinistea asta imi lipeste
    un sobolan albastru pe buze”

    ideea: nelinistea imi aduce o stare de frig. eu nu vreau sa-mi patrunda frigul in interior si astfel imi lipeste un plasture de metal care sa respinga frigul. cam asta e ideea, se poate oscila oricum.

  11. @ George Chiriac: ati oferit o explicatie foarte plastica pentru alegerea temelor. Faceti foarte bine, nu va faceti griji. Totusi cele doua versuri par decupate dintr-un intreg preexistent altfel folositi o gradatie clasica de la general la privat, particular senzatie. Starea, fixarea senzatiei recupereaza expresii plastice, cu potential tactil foarte viu.

  12. sisi said

    pisi, mi-a fost dor de tine
    ruperi de ritm, miscari haotice

    alternativ

    pisi, mi-a fost dor de tine
    hai sa iesim la un suc

    ideea era-diferentele intre cele 2 variante isi propun sa marcheze schimbarile de registru intre doua form de de comunicare-una primitiva(in alternativ) si o o forma de comunicare care poata sa devina oricand poetica. In prima varianta se mizeaza pe autism, iti dai seama ca e o forma de comunicare umana esuata si senzatia poate sa duca ori spre o stare de exaltare euforica ori spre una de rupere asumata, so forme de comunicare esuata

  13. ddm said

    1.
    evit cu vârful piciorului un gândac
    în timp ce ascult cu atenţie prefăcută
    2.
    trec repede prin fata unuia si a altuia
    ca şi cum se adună în creierul meu

    alternativ

    1. in timp ce ridic capul cu satisfactie (NU, pentru ca ar descrie total aiurea (ca senzatie) si stangaci (ca exprimare) ceea ce simt in acel moment. Ar merge doar in poezia „la misto”, la care poate ca s-a dus cu gandul Razvan initial :P)
    2. se adunasera aici toti nemultumitii (in nici un caz, pentru ca ar deturna atentia asupra lor, iar eu vreau sa ramana pe mine)

  14. @ sisi, inteleg diferenta pe care o faceti intre un enunt care descrie si unul in care se comunica sau se cere in termenii unei oralitati (retorizante in primul caz, tranzitiv in cel de-al doilea)

    @ ddm: la aceste doua versuri am mari retineri. O data din cauza formularii stangace, ingreunare, amanate (ca si cum, in timp ce), si pe de alta parte din cauza impreciziei despre care am vorbit si in runda anterioara. Sigur, pe de alta parte aceasta poate sa tina de o poetica pe care v-ati asumat-o.

Lasă un răspuns către Alberto M. Popesco Anulează răspunsul